Jag har en calendar på min sida där jag vid händelsen dayrender går igenom dagarna och jämför med databasen om det finns någon notering, finns en notering så ska datumets siffra bli fet... allt det funkar men det känns som det går väldigt segt att gå igenom med dayrender vid varje postback, och om jag sätter en if sats (if not page.ispostback....) så renderas kalendern ändå, men skippar då att göra mina "noteringsdagar" feta. Hej, <code> Calendar laddas tokigt...
Tacksam för hjälpSv: Calendar laddas tokigt...
Intressant inlägg, men det finns ingen fråga...
Kan du börja med att formulera ditt problem och din fråga.
Sedan kan du även posta information om vad du gör och hur du gör det. Gärna med kodexempel. (Posta nu inte hela koden, utan bara de relevanta delarna.)
// JohanSv:Calendar laddas tokigt...
Sub DayRender(ByVal s As Object, ByVal e As DayRenderEventArgs) Handles Calendar1.DayRender
Dim dbConn As New OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.Oledb.4.0;Data source=blaha.mdb")
Dim dbCmd As New OleDb.OleDbDataAdapter("SELECT * FROM handelser", dbConn)
Dim ds As New DataSet()
Dim dt As New DataTable()
dbCmd.Fill(ds, "events")
dt = ds.Tables("events")
Dim dr As DataRow
Dim datum As DateTime
For Each dr In dt.Rows
datum = dr("datum")
Dim myDay As Integer = datum.Day
Dim myMonth As Integer = datum.Month
Dim myYear As Integer = datum.Year
If (e.Day.Date.Day = myDay) And (e.Day.Date.Month = myMonth) And (e.Day.Date.Year = myYear) Then
e.Cell.Font.Bold = True
e.Cell.ToolTip = dr("rubrik")
End If
Next
dbConn.Close()
End Sub</code>
Så här gör jag för att få dagarna feta om det nu finns en eller flera notiser. Säg nu att jag trycker på ett datum i kalendern, då laddas sidan om och händelsen "dayrender" inträffar och körs igen, eftersom det går lite segt att köra koden här över så tänkte jag om det finns något smidigare sätt att göra det på?
MVH Peter