Hej Det är en ganska bra fråga. Jag brukar börja med att planera vad man ska ha på sidan, design mm. Sen lägger jag det statiska (t.ex. design) på en sida (brukar kanske bli 2 eller 3). Sen lägger jag resten i user controls. Jag lägger scripten i en separat fil och kompilerar den till DLL (även här kanske 2-3 st). Tycker man får lättast översikt så. Jag använder Wilsons Templates, hans version av MasterPages, http://www.wilsondotnet.com/Bygga upp en hemsida
Hur brukar ni göra när ni bygger upp en hemsida? Jag brukar använda mig av en placeholder och sedan ha undersidorna i .ascx sidor som jag infogar i placeholdern. Jag har inte gjort så stora sidor så för mig har det fungerat rätt bra. Men om jag ska göra en stor sida med många undersidor antar jag att det blir rätt rörigt.
Så det jag undrar över är hur ni brukar bygga upp era sidor. Sv: Bygga upp en hemsida
jag sitter med ett system nu som sk abygga på moduler, därför skulle jag vilja ha lite kul svar på detta med ;-)Sv:Bygga upp en hemsida
Sv: Bygga upp en hemsida
Det innebär att man gör en .ascx som grundmall och den innehåller Regioner (placeholders). Sedan skapas alla sajtens sidor som .aspx med dessa Regioner och vad de ska innehålla.
/pD
www.pdc.se
www.pdc.se/blog
www.patrik-dahlen.nu