Har en filserver med en massa pdf:er Ligger filerna på en server som alla som skall använda din sida kan nå? Dvs är det ett lan med en utdelad resurs? I så fall borde det funka med "\\server\fil.pdf" De ligger som gemensamma filer åtkommliga via nätverket. Hur skulle det se ut om man levererade via url?öppna filer från filserver
I en webapplikation trycks en massa länkar ut i en datagrid för dessa filer via en HyperLinkColumn. (sökvägen till dessa filer fås via db).
Jag har dock problem att få dessa att öppnas, dvs hur strukturen på länkarna/HyperLink kolumnen skall vara för att de skall öppnas.
Ex.
filen hej.pdf har sökvägen "minfilserver\data\hej.pdf" (sökvägen, utan "minfilserver" fås via db_variabeln DOC_FULLPATH)
Har testat följande men utan framgång.
<code>
<asp:HyperLinkColumn DataNavigateUrlField="DOC_FULLPATH" DataNavigateUrlFormatString="minfilserver\{0}"
DataTextField="DOC_NAME" HeaderText="Dokumentnamn">
<HeaderStyle Width="150px"></HeaderStyle>
/asp:HyperLinkColumn>
</code>
När jag klickar på en av länkarna så får jag inte fram pdf:en.Sv: öppna filer från filserver
Annars om filerna skall nås via internet så måste du antagligen själv leverera dessa via en egen urlSv:öppna filer från filserver