Hej! Fredrik! Närå, inga problem här inte. Jag kopierade texten från min webbläsare och eftersom jag har en 20 tums skärm så blev det som det blev. Nu är jag inte duktig på asp.net, men en sak tycker jag är tydlig. Se till att användaren ASPNET har tillgång till mapen.Tror det är själva problemet Jag har flyttat all kod till webroot katalogen och det hjälpte lite nu fick jag ett annat fel. Någon som har en ide om vad det kan vara? Detta är ju vad jag skrev till dig förut. Japp, det var därför jag flyttade det dit. Det löste sig! Du måste gå in i IIS:en och ange katalogen som ett tillämpningsprogram. Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Internet Information Services Japp, fast det hade jag redan gjort. Hur som helst så fungerar det nu.skicka från asp till asp.net
Jag har en asp-sida där en användare matar in sin adress och sedan ska jag ska skicka informationen till en asp.net sida som kollar mot en web service om det stämmer.
Jag har lagt asp.net sidan i en egen katalog och när asp sidan skickar informationen till den så kommer ett felmeddelande:
<code>
Servern kan inte komma åt tillämpningskatalogen C:\Documents and Settings\Mina Dokument\webben\.
Katalogen finns inte eller går inte att komma åt med de aktuella säkerhetsinställningarna.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella
webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.Web.HttpException: Servern kan inte komma åt tillämpningskatalogen
C:\Documents and Settings\Mina dokument\webben\.
Katalogen finns inte eller går inte att komma åt med de aktuella säkerhetsinställningarna.
</code>
IUSER har åtkomst till katalogen och jag har lag upp den manuellt i IIS:en.Sv: skicka från asp till asp.net
Är det väldigt svårt för dig att trycka på enter??
Att försöka att läsa ditt inlägg innebär att jag måste skrolla till höger hela tiden. Detta vägrar jag
att göra, så jag läser inte ditt inlägg.Sv:skicka från asp till asp.net
Hoppas du orkar läsa nu.
Fast ännu trevligare är om det finns någon som har ett svar.Sv: skicka från asp till asp.net
Ligger webservern under wwwroot?
Det känns inte som den gör det.
Felet reffererar ju till "C:\Documents and Settings\Mina dokument\webben\."
Den måste ligga under en virtuell katalog med rätt rättigheter. Sv:skicka från asp till asp.net
Sv: skicka från asp till asp.net
Det är klurigt med asp.net
Konfigurationsfel
Beskrivning: Ett fel inträffade när en konfigurationsfil som är nödvändig för att utföra begäran
behandlades. Granska felinformationen nedan och gör nödvändiga ändringar i konfigurationsfilen.
Tolkningsfelmeddelande: Det är fel att använda ett avsnitt som är registrerat som
allowDefinition=MachineToApplication utanför tillämpningsnivån. Felet kan uppstå av att en virtuell katalog inte är konfigurerad som ett tillämpningsprogram i IIS.Sv:skicka från asp till asp.net
Är detta programmet byggt i VS?Sv: skicka från asp till asp.net
Ja, det är skrivet i vs.
Jag har letat lite på webben och hittat en massa svar med ungefär samma innebörd. Dvs, klicka create på den virituella katalogen i iis och ge asp.net användaren tillgång till katalogen. Vilket jag gjort men får fortfarande samma (nya) felmeddelande.Sv:skicka från asp till asp.net
Jag tog och körde copy projekt i vs och sedan kopierade jag det till mappen det skulle vara i och då verkade alla inställningar hamna rätt. Eller vad nu felet var.
Så nu funkar det!Sv:skicka från asp till asp.net
Mvh,
ThomasSv:skicka från asp till asp.net
Därefter letar du reda på den katalogen som innehåller din ASP.NET applikation, högerklickar på den och väljer egenskaper.
Längre ner ser du sedan "Tillämpningsinställningar" och där finns en knapp som det står "Skapa" på.
Klicka på den så har du skapat ett tillämpningsprogram.
Står det "Ta bort" så är det redan ett tillämpningsprogram.
VS skapar automatiskt ett tillämpningsprogram när du gör ett nytt projekt.
Mvh,
ThomasSv: skicka från asp till asp.net