Tjenare! Löste det själv!Javascript i datagrid
Jag har ett litet (?) problem.
Jag vill knyta ett javascript till en knapp i en datagrid, detta är inget problem.
Problemet är att jag vill variera javascriptet beroende på vilket värde som finns i första kolumnen i datagriden.
Antar att ingen blir klok på ovanstående beskriving så här kommer lite kod:
private void DataGridUsers_ItemCreated(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
{
if(e.Item.ItemIndex !=-1)//not the header
{
WebControl linkbutton = (WebControl)e.Item.Cells[4].Controls[0];
linkbutton.Attributes.Add("onclick", "jscript:window.open('ManageCV/default.aspx?HiddenPersonID=' + e.Item.Cells[0],'Edit','height=300,width=650,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no').focus();");
}
}
Som ni ser så vill jag ha olika länkar beroede på vilken rad det är som knappen trycks. Jag vill alltså att HiddenPersonID= 'det som står i kolumnen 0'
Ovanstående fungerar inte (förstås) eftersom allt skrivs som ett javascript i aspx sidan.
Någon som har något förslag eller alternativ lösning?
Jag vill absolut öppna sidan i ett nytt fönster utan status, menybarer osv
Ha de bra!
/Anders
Sv: Javascript i datagrid
private void DataGridUsers_ItemDataBound(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
{
if(e.Item.ItemIndex !=-1)//not the header
{
WebControl deletebutton = (WebControl)e.Item.Cells[4].Controls[0];
deletebutton.Attributes.Add("onclick", "jscript:window.open('ManageCV/default.aspx?HiddenPersonID=" + e.Item.Cells[0].Text.ToString() + "','Edit','height=300,width=650,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no').focus();");
}
}
Man måste lägga knappgenereringen i databound-funktionen för datagriden och jag använde " tecknet felaktigt förut.
Ovanstående lösning fungerar.