Jag har gjort egna klasser för åtkomst till AD (hämta medlemmar i grupper och mycket annat). Hej Helst så skulle jag vilja ha så att den använder den inloggade användarens behörigheter, eftersom de redan har behörigheter i AD. Kan detta vara nåt Har tittat på det tidigare men inte fått till något...Åtkomst till AD misslyckas
Det fungerar bra i utvecklingsmiljön med Win 2003 för kontrollant+webbserver, men när jag kör på en Win 2000-miljö så får jag följande felmeddelande:
The specified domain either does not exist or could not be contacted at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Bind(Boolean throwIfFail) at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Bind() at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.get_AdsObject() at System.DirectoryServices.DirectorySearcher.FindAll(Boolean findMoreThanOne) at System.DirectoryServices.DirectorySearcher.FindAll() at AD.Group.getGroups(String strDomain) System.DirectoryServices System.Runtime.InteropServices.COMException (0x8007054B): The specified domain either does not exist or could not be contacted at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Bind(Boolean throwIfFail) at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Bind() at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.get_AdsObject() at System.DirectoryServices.DirectorySearcher.FindAll(Boolean findMoreThanOne) at System.DirectoryServices.DirectorySearcher.FindAll() at AD.Group.getGroups(String strDomain)
JAg har kontrollerat lite olika säkerhetsinställningar och fått det att fungera då man kör från webbservern, men när man ansluter sig från en annan server/klient så kommer samma felmeddelande upp.
Sv: Åtkomst till AD misslyckas
Om man surfar in från en annan maskin måste den användaren som IIS:en körs som, vart medlem i AD:t & ha rättigehter att läsa i det
Vidare kanske det kan hjälpa om man anger en användare i AD:t när man skapar en DirectoryEntry i dina egna klasser. En contructor är t ex:[C#]
public DirectoryEntry(
string path,
string username,
string password
);
Hoppas det kan var till hjälp
/StaffanSv:Åtkomst till AD misslyckas
I IIS:en så är säkerheten inställd på "Intregrerad Windows-auth.", och jag behöver ha åtkomst till "AUTH_USER" för att kunna särskilja inloggad användare.
Har någon en idé på en lösning?Sv: Åtkomst till AD misslyckas
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329986Sv:Åtkomst till AD misslyckas
Hur är det med impersonate och machine.config egentligen? Vi måste ha åtkomst till användarens inloggningsnamn, men om jag spec:ar en domänanvändare i machine.config används inte den för alla applikationer då? Vi kan alltså inte sätta anonym användare, eftersom det inte finns ett separat inloggningssystem för applikationen. Får man machine.config-användaren när man försöker hämta inloggad användare, eller är den bara för kopplingen mellan IIS och andra system?