Här är koden jag har problem med: Det är inte så at tdu saknar { och } runt kodblocket mellan if(..) och else?? Hej, Hej! Jag förstår inte riktigt vad det är jag skall göra. Testat lite men får det inte att fungera. Testa: Nu får jag i alla fall inte något felmeddelande men koden fungerar inte som jag vill. Livslängden på kakan blir 50 år, som är default längden vid "Persistent: True". jag vill ju att kakan bara skall sparas i 7 dagar (eller vill och vill, det är bara taget ur luften nu under testet av koden). Men jag vill alltså ändra så att kakan sparas kortare än 50 år om man klickar i Autoinloggnings-boxen. Oj då. nog missuppfattat en hel del. Kakans livslängd blir bara 7 dagar, TACK. Men "Ticket"-ens livslängd verkar bli 50 år, hur ändrar man den? Och va tusan är det för något? Är det en session på servern eller?problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie = F
<code>
void OnSubmit (Object sender, EventArgs e)
{
if (CustomAuthenticate (UserName.Text, Password.Text))
HttpCookie cookie = FormsAuthentication.GetAuthCookie (UserName.Text, RememberMe.Checked);
cookie.Expires = DateTime.Now + new TimeSpan (7, 0, 0, 0);
Response.Cookies.Add (cookie);
Response.Redirect (FormsAuthentication.GetRedirectUrl (UserName.Text, RememberMe.Checked));
else
Output.Text = "Invalid login";
}
</code>
Får följande felmeddelande:
CS1023: Embedded statement cannot be a declaration or labeled statement
för raden:
HttpCookie cookie = FormsAuthentication.GetAuthCookie (UserName.Text, RememberMe.Checked);
Koden nedan fungerar, men där kan man inte ställa in livslängden på kakan:
<code>
<script language="C#" runat="server">
void OnSubmit (Object sender, EventArgs e)
{
if (CustomAuthenticate (UserName.Text, Password.Text))
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage (UserName.Text, RememberMe.Checked);
else
}
</code>Sv: problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
I sådana fall är det nog det.
/StaffanSv:problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
Nej, if utan {} funkar utmärkt i C#.
Det finns väl enklare sätt, eller vill du verkligen skapa kakan själv?
/mSv: problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
Du måste deklarera HttpCookie cookie; före if satsen.
Kör <b>cookie = FormsAuthentication.GetAuthCookie (UserName.Text, RememberMe.Checked);</b> i ifatsen
//Håkan Sv:problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
Sv: problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
void OnSubmit( Object sender, EventArgs e )
{
HttpCookie cookie;
if( CustomAuthenticate( UserName.Text, Password.Text ) )
{
cookie = FormsAuthentication.GetAuthCookie( UserName.Text, RememberMe.Checked );
cookie.Expires = DateTime.Now + new TimeSpan( 7, 0, 0, 0 );
Response.Cookies.Add( cookie );
Response.Redirect(FormsAuthentication.GetRedirectUrl(UserName.Text, RememberMe.Checked));
}
else
{
}
}
//Håkan
Sv:problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
Sv: problem med att ställa in kakans livslängd vid inloggning. HttpCookie cookie
Hur lång livslängd tycker ni att en inloggningskaka skall ha om man klickar för "kom ihåg mig" och hur länge skall livslängden vara om man loggar in utan att klicka för den? Bör väll kanske sägas att det skall vara till ett forum (typ pellesoft-forum).