Hej! Håkan Hej! Till samma mail som du skickade mig frågan från. Alltså till din personliga ISP mail från modemtiden. Hmmmmm. Tackar (bockar och bugar)!! Får det inte att starta upp. Du verkar ha startat upp ett nytt projekt med hjälp av VS och inte kopierat över alla filerna till projektet. Närå... Ja annars vore det nästan lite konstigt. :) Ja det är riktigt, och det har jag gjort. Hej, Ja, du Johan...... Hej Johan PETER: Funkar klockrent!! Visst är det så Peter, helt rätt uppfattat, håller fullständigt med du. Håkan: Aaaa... OK, bra! :) Hej, Hej Johan!Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Någon som vet hur man kodmässigt (C#) döljer statuslisten, verktygslisten och menyerna i IE.
Alltså vid uppstarten av IE få den att stänga av ovanstående.
Som när man använder JS och Window.open(), men på huvudfönstret.
Finns det en JS lösning går det också bra.
//HåkanSv: Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
I projektet och i klassfilen till default.aspx som jag skickade dig igår byt ut konstanten som finns däri med denna kontant istället:
<code>
private const string SCRIPTSTRING = "window.opener = self; window.open('sida2.aspx','_blank','width=1024,height=700,toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no')";
</code>
Närmar det sig eller?Sv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Har inte sett att jag fått något av dig, var skickade du det?
Sv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Kikade extra noga efter ett svar från dig.
Har antingen slängt det med all annan spam som kommer på den adressen.
Kan du dra det till jobbadressen, om du kommer ihåg.
//HåkanSv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
EDIT: Ska kika på det när jag får tid senare idag.
Bara följande felmeddelande.
<b>The resource cannot be found.
Description: HTTP 404.
The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed,
had its name changed, or is temporarily unavailable.
Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.
Requested Url: /WebApplication1/WebForm1.aspx</b>
Någonstans anropas "WebForm1.aspx", fast den inte finns (du har väl döpt om).
Hittar inte var det sker någonstans.
Kopiera bara in mitt projekt i c:/inetpub/wwwroot. I projektmappen som heter WebApplication1 ligger alla filerna. Kör igång solutionfilen som heter WebApplication1.sln och allt skall laddas upp rätt i VS.
Kör igång.Sv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Den biten kan jag.
Kör ditt projekt helt och hållet, inget ändrat kopierat eller liknande.
För övrigt var just solutionfilen den som saknades, ingen ko på isen dock.
Har lagt ditt projekt i "c:/inetpub/wwwroot", orört.
Skapa ett nytt projekt då och peta in den lilla extra kod som jag skrivit i mitt projekt. Det är ju inte mycket som skiljer.
EDIT: Om du i mitt projekt startar igång projektet med projektfilen då eftersom solutionfilen inte följde med. Då får du väl tillfälle att spara en ny solutionfil?Sv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Sen kan ju då vän av ordning (eller nåt) inte låta bli att undra varför du skall vara klåfingrig och bestämma vad jag vill se på min dator...
Personligen tycker jag det är otroligt att denna ttyp av kod faktiskt går att köra och att det dessutom finns folk som tycker de vet bättre än jag hur jag vill ha det.
Nä bort med sådant här ofog. Om jag inte vill se statusraden så kan jag stänga av den själv!
// JohanSv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Du kunde ha skrivit "Vad är det du ska göra, och i så fall varför?", till exempel.
Det är inget ofog som du skriver.
Det här är inget för allmänheten, och jag bestämmer vad som ska ske.
Vi är helt överens för övrigt, och jag skulle aldrig bry mig om detta då.
Men du kom in lite snett när du uttalade dig (fördömande) utan att fråga.....?
Så du behöver inte vara orolig, kommer aldrig att röra dina "lister", ever... ;-)
Jag tror mig veta vad Håkan bygger för något men det får han i så fall själv berätta om.
Till dig Johan vill jag ändå informera att en webbläsare kan användas till mer än att "allmänt" surfa runt på publika hemsidor. Tex kan man skapa verksamhetsanpassade webbapplikationer där Internet används som informationskanal. Då ligger det ju nära till hands att kunna använda den klient (webbläsaren) som redan finns för detta.
En verksamhet som då har en versamhetsanpassad applikation vill då kanske inte ha med de olika features som finns i en browser eftersom de i det läget inte hör hemma där.
Därför finns det kod att köra som tar bort dessa möjligheter och jag ser inget konstigt i det.
Johan, bredda ditt synfält så ser du inte så smalt på vad en webbläsare kan utföra för dig som programmerare.
PeterSv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Tackar och bockar.
Tråden är löst!!!
EDIT: Att det fungerar alltså. Sv: Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Jo det är naturligtvis rätt att man kan använda en webbläsare till många olika ändamål. Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag kanske var lite hård i orden, vilket var orättvist från min sida tyvärr beroende på att det finns många klåpare "out there"...
Sorry, det var absolut inget personligt menat och jag skall försöka komma ihåg att fråga först i framtiden.
Men om jag nu ändå skall ha lite synpunkter så kan det även för företagsinterna appliaktioner förekomma att man vill kunna köra i annan läsare än IE så det är inte bra att speciallisera sig för hårt på en läsare. T.ex. har jag sett tidrapporteringssystem som köra i en webbläsare där det mesta går att köra i andra läsare men vissa specifika funktioner bara går i IE och då får användarna problem.
Så att tänka på annat än IE även i interna applikationer kan vara bra ibland.
Jag tror att enda gången man kan unna sig lyxen att sepca ner hårt är när man kör typ en kioskdator där allting är nedlåst. Men så fort man kör på en anställds vanliga burk så kan det bli strul. ;-)
// JohanSv:Dölja statuslisten, verktygslisten mm i IE vid uppstart.
Det är helt OK, no hard feelings!
Tar gärna emot "synpunkter".
Just nu i det här skedet är allt "låst" mot just IE, annars håller jag med dig fullt ut.
Ska inte glömma bort andra läsare.
Allt kan ändras, blir inte detta bra tar vi ett steg tillbaka (man måste få ändra sig ibland :-) ).
//Håkan