Hej. Du måste väl installera skriptkatalogerna på servern också? Hej. Då var problemet äntligen lösts... Det här var felkällanProblem med microsofts webcontroll treeview
Jag har problem med microsofts webcontrols.
Det är trädstrukturen jag använder mig av. Allt fungerar fint när jag kör det i min dator. Bygger och kompilerar i Visual Studio 2003.
Men när jag laddar upp projectet till servern fungerar inte trädstrukturen. Den verkar inte vilja skapa noder och barn. Utan istället skrivs bara en lång sträng ut i trädstrukturen. Det ser ut typ såhär.
Publika bilder Flags 121.gif 134.gif canada.gif china.gif flag.gif flags_1142.gif flags_1143.gif flags_1144.gif flags_1145.gif france.gif isril.gif mexico.gif
På min klientdator blir det rätt. Typ
+ Publika bilder
-Flags 121.gif
-134.gif
osv
På servern där jag laddar upp projectet är .NET framework 1.1 installerat.
Något som har någon idè om hur jag kan lösa problemet.Sv: Problem med microsofts webcontroll treeview
För övrigt funkar de där kontrollerna riktigt dåligt och bara i IE 6 egentligen.Sv:Problem med microsofts webcontroll treeview
Men följande saker är redan gjorda.
Jag har installerat skriptkatalogerna på servern. Kört csc.exe och kompilerat osv.
För övrigt är det ett verktyg vi utvecklar och där krävs explorer 6.0 för användaren.Sv: Problem med microsofts webcontroll treeview
The dialog box used in WebAuthor to link a piece of text to an internal link
is missing the little + next to the channel names. This provides no means
for the user to select a posting to link to, it only allows the selection of
the root channel.
Answer
The resolution is to create a virtual web application named "webctrl_client"
under the root of the MCMS Web site, and then map it to the
"C:\Inetpub\wwwroot\webctrl_client" physical directory (this is the Default
Web Site install directory). After you've done this, try the dialog