Jag ska skriva en aspx-sida som listar tillgängliga skrivare i vårt AD och sedan ska man via klick på en länk kunna koppla upp en skrivare. Det verkar dock inte som om detta fungerar, vilket jag tycker är konstigt då exakt samma url som jag använder bakom länken fungerar om man skriver den i adressfönstret. Är det någon som vet något om detta? Url:en jag använder ser ut enligt: \\printservernamn\printernamn Det kan inte vara så att när du kör den i asp.net så använder han protocollet HTTP medans när du skriver adressen själv så kollar windows vilket protocoll som skall användas. Det går inte att göra eftersom browsern förväntar sig ett protokoll i href. Finns det inget protokoll så lägger den det bara efter sökvägen den är i just nu. Det verkar tyvärr inte fungera med en redirect heller. Koppling till skrivare
Sv: Koppling till skrivare
Sv:Koppling till skrivare
jag har provat och file:/// funkar inte.
Lösningen kan vara att tvinga en roundtrip som gör en response.redirect till adressen. Det kanske fungerar.Sv: Koppling till skrivare
Hittade en komponent som löser problemet som går att nyttja via javascript (new ActiveXObject("WScript.Network")). Men den vill jag helst inte använda då jag får rättighetsproblem när jag lägger applikationen på en server och inte längre kör lokalt på maskinen...
Några andra ideér?