Har en webbapplikation som jag laggt upp en Win2000 server. Denna webbapplikation har alltid flytit bra och inte uppfattats som seg. Men nu efter vissa uppdateringar är den seg som F*N. När jag kör den lokalt på min maskin är den inte seg, och där har jag exakt samma data som på win2000 servern samt samma SPs i SQL 2000 databasen. Vad jag även kan tillägga är att buildningen av projektet tar betydligt längre tid nu än förr men det borde väl inte göra någon skillnad? Slå på Trace och kolla exakt var flaskhalsen finns. Ok löste det genom att starta om servern. Men skulle fortfarande vilja veta vad felet är. Får väl återkomma om jag hittar det exakta felet, eller kanske någon annan vet? Trodde jag hade löst det med att starta om server men det var bara tillfälligt. Har nu flyttat applikationen till en annan, mindre belastad, server och nu verkar det fungera. Troligen började minnet tryta på den första servern. Du har inte kompilerat i debug-läge då, se till att du i vs ställt in release och kompilerat innan du skickar över dll:en till server.webbapplikationen seg på servern
Kan detta ha något med IIS en på Win2000 servern eller ngt annat?Sv: webbapplikationen seg på servern
Skriv gärna lite trace-meddelanden i koden också.
Typ
"anropar SQL: ___ "
"anrop klart"
Mer info om tracing:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnaspnet/html/asp01252001.aspSv:webbapplikationen seg på servern
Sv: webbapplikationen seg på servern
Sv:webbapplikationen seg på servern