Hej, Datalist tror jag inte är till för att redigeras speciellt mycket i . Testa repeater eller datagrid istället, Hej, Repeater har du maximal kontroll att kustomisera som du vill, Jag brukar föredra DataGrid (bekväm) eller Repeater (för kustomisering och mindre htmlrendering). Så här löste jag det.Confirm delete i datalist
Har ett problem med en datalist där jag har en linkbutton i Item template
som jag vill addera en "confirmation" till.
Använder koden nedan, men får ingen fråga om jag vill ta bort eller inte.
Sub Datalist1_ItemCreated(ByVal Sender As Object, ByVal e As DataListItemEventArgs)
Select Case e.Item.ItemType
Case ListItemType.Item, ListItemType.AlternatingItem, ListItemType.EditItem
Dim myDeleteButton As LinkButton
myDeleteButton = e.Item.FindControl("lbtDelete")
myDeleteButton.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Vill du ta bort meddelandet?');")
End Select
End Sub
Sv:Confirm delete i datalist
och sen kan du lägga till nedan kod direkt i html istället för på itm_created:
<code>
<span onclick="return confirm('Vill du verkligen återställa till denna version?\nVersioner ovanför kommer att gå förlorade.')">
<asp:ImageButton ID="btnRollback" CommandName="rollback" CommandArgument='<%# Databinder.Eval(Container.Dataitem, "IntFileVerID").ToString%>' Runat=server ImageUrl="../img/icons/undo.gif"></asp:ImageButton>
</span>
</code>
Du får nog fixa till koden lite för det är copy&paste från mig =)Sv: Confirm delete i datalist
Tack för svaret.
Är inte datalisten till för att editeras och repeatern till för att visa data? Eller är jag helt ute och cyklar?Sv:Confirm delete i datalist
Kommer inte ihåg så mkt om DataList ..Sv: Confirm delete i datalist
Sub Datalist1_ItemDatabound(ByVal Sender As Object, ByVal e As DataListItemEventArgs)
Select Case e.Item.ItemType
Case ListItemType.Item
Dim myDeleteButton As LinkButton
myDeleteButton = e.Item.FindControl("lbtDelete")
myDeleteButton.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Vill du ta bort meddelandet?');")
End Select
End Sub
Sen hade jag glömt att anropa i Datalisten;
<asp:DataList id="DataList1" runat="server" onItemDatabound="Datalist1_ItemDatabound"></asp:DataList>