Hej! Kan du inte returnera LoggInfo som returvärde i SendMail-funktionen och så skickar du null om allt går bra, annars felen? Tanken har slagit mig att göra så. Hehe det var min backup. Men jag stötte på detta problem och ville ha en lösning på det, eftersom det borde gå.Problem med att hämta info från en class
Jag har en aspx sida som heter Send.aspx. Jag har även en klass som heter CSend. På sidan Send görs ett urval av adresser som skall skickas info till via mail. I klassen CSend skickas alla mailen via .NET Web.Mail klass. I Klassen har jag en egenskap som heter LoggInfo. Den är till för att hantera exception om de uppstår. Dvs jag lagra error informationen i den. enl följande:
<code>
try
{
SmtpMail.Send(mail); // Skickar mailet
ReturnValue = 1;
}
catch(Exception ee)
{
//DEBUGG
LoggInfo = "ERROR - Skicka mail" + ee.Source + "\n MESSAGE :" + ee.Message +"\n StackTrace :" + ee.StackTrace +"\n\nAktuell adress: " + Email +"\n\n";//Loggar
ReturnValue =0;
}
</code>
När denna rutin har körts så hoppar man tillbaka till Send.aspx och till rutinen:
<code>
int SendStatus = objSend.SendMailToSubscriber();
if(SendStatus == 0)
{
lstStatus.Items.Add(objSend.LoggInfo);
CountER ++;
}
else if (SendStatus == 1)
CountOK ++;
else if (SendStatus == 3)
{
lstStatus.Items.Add("STATUS - Adress: " + CSend.Email + " är inte aktiv");
CountER ++;
}
</code>
Ok det är här jag vill kunna få ut värdet ur LoggInfo och visa det för användare. Värde i LoggInfo blir null när jag lämnar klassen. Jag har försökt att via CSend cobj = new CSend på aspx sidan lagra om klassen och kunna använda den på aspx sidan.
jag vet inte.... har nu rört ihop det.
Hoppas ni förstår vad jag är ute efter annars får ni skriva det...
Hoppas på hjälpSv: Problem med att hämta info från en class
Sv:Problem med att hämta info från en class
Så, vet du hur man gör
/tyronne