Hej, Har du båda deklarationerna rätt? Japp det har jag! Vet att folk, däribland jag, har haft problem med att knappar "slutar att fungera" i version 1.1 om man har validering på sidan... Kan det vara så att du har validering på sidan där knapparna inte funkar? Där har vi skillnaden mellan de knappar som fungerar och inte. På dessa kör jag RequiredFields-kontroller som renderar ut JavaScript för klientvalidering. Valideringen fungerar som den ska men inte längre. Kanske att det här kan hjälpa:Händelsedöd knapp (button)
är med om något konstigt. En del av mina knappar (buttons) är "döda", dvs det händer inget när man trycker på dem. Det fungerar dock i Firefox!
Allt fungerar som det ska i utvecklingsmiljön (IIS5, .NET 1.1) men inte i produktionsmiljön (2003 Server). Det kanske beror på att det är en 2003 server där man måste "slå på" funktionalitet?
I webbkontrollen <asp:Button..> använder jag mig båda av OnClick eventet som ropar en subrutin eller Click Handlern.
Det lustiga är att vissa Buttons funger medan andra inte och eventen är desamma!?!
Är det ngn som har en förklaring, varit med om liknande??
Mvh AlbinSv: Händelsedöd knapp (button)
<code>
Public Class life
Inherits System.Web.UI.Page
Protected WithEvents cmdSave As System.Web.UI.WebControls.Button
Private Sub cmdSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdSave.Click
End Sub
</code>Sv:Händelsedöd knapp (button)
Har även provat att sätta onClick="subrutin" i buttonkontrollen med samma resultat!
Jag har återskapat kontrollerna så får jag se om det fungerar efter driftteknikern har laddar in det nya.
Kan inte hitta vad som är felet! Jag kan ju inte va den enda som råkat för det!?!Sv: Händelsedöd knapp (button)
Sv:Händelsedöd knapp (button)
Det skumma är att det fungerar i min miljö (XP Pro IIS5) men inte i den andra (2003 Server IIS6). Jag undrar om det är där skillnaden ligger!?!Sv: Händelsedöd knapp (button)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;889877
Har för mig att det hade att göra med filen WebUIValidation.js som hanterar klientvalidering på sidorna.
EDIT: Finns säkert ett antal trådar med samma problem här på pellesoft som också kan ge ledtrådar kanske.