Har fått förfrågan på att konvertera ett av mina .NET-projekt (winforms) till ryska. Eftersom jag inte har en susning om vad som händer när man kör med andra teckenuppsättningar och sånt vill jag alltså veta vad man behöver tänka på. Man tycker ju att det borde räcka att byta ut alla strängar mot motsvarande ryska, men är det något tekniskt som kan strula när man gör det? Någpt man ska tänka på med databaser? Kör Access... Är det något annat man ska tänka på? Om du redan kör med unicode överallt borde (?) det ju inte vara så mycket att tänka på mer än att höger-vänster kan vara problem i vissa språk (ryska är väl vänster-höger så det är lugnt då?) Då borde det väl inte vara något problem tycker man... Men det är bara att testa i liten skala antar jag.Ryska - vad ska man tänka på?
/JohanSv: Ryska - vad ska man tänka på?
Det som annars skulle kunna bli till ett problem är t.ex. String.ToUpper och liknande, om Culture är satt till annat än "det vanliga", dvs. annorlunda alfabeten så kan små och stora bokstäver sitta i andra "par" än vad vi är vana vid. Vilket kan ställa till bekymmerSv:Ryska - vad ska man tänka på?
/Johan