Finns det något sätt att i asp.net automatiskt fånga användarens skärmbild i ett visst läge i applikationen och spara den centralt för t.ex felsökning? Antingen genom att lagra den renderade html-koden i en databas eller ta en skärmdump och spara den som en fil på en server eller något annat smart sätt? Jag gjorde nåt liknande en gång, traverserade DOM-trädet och tog ut alla värden och namn på input-fält o dylikt som jag sedan postade till servern. Detta för att få reda på exakt vad användaren hade matat in. Det fanns väldigt många input-fält, selectboxar, kryssrutor och sånt så genom att gå igenom alla med javascript och spara värdena kunde jag enkelt återskapa skärmbilden. Din sista idé Mattias låter intressant. Har dock inte lyckats hitta något render event. Vet inte heller hur man "snor" html-kod. Finns det t.ex en html-property någonstans som man kan använda? Detta är kod jag hittade på internet.. Som skriver ut html-koden både till klienten och till en fil på servern. Fast vad ska du med sidan till? Går det inte att surfa dit själv med en vanlig browser?Se vad användaren ser
Tack för svar från nå'n som vet. /GöranSv: Se vad användaren ser
Detta förutsätter ju att det inte blir javascriptfel förstås. Du kan ju fånga javascriptfel med.. hmm window.onerror eller nåt sånt. Det beror ju på lite vad exakt du vill få ut. Kanske kan man sno den renderade html-koden i asp.net när den är klar för att tryckas ut till klienten, i Render event?!Sv:Se vad användaren ser
Sv: Se vad användaren ser
Protected Overrides Sub Render(ByVal writer As System.Web.UI.HtmlTextWriter)
Dim s_wtr As New StringWriter()
Dim h_wtr As HtmlTextWriter = New HtmlTextWriter(s_wtr)
MyBase.Render(h_wtr)
h_wtr.Close()
Dim f_wtr As StreamWriter = New StreamWriter("c:\html.txt")
f_wtr.Write(s_wtr.ToString)
f_wtr.Close()
writer.Write(s_wtr.ToString)
s_wtr.Close()
End Sub