Vill göra följande: Var anropar du den funktionen? (kod?) window.onload = function() Får du felet på en gång när du klickar på checkin-knappen? Eller är det först när fönstret har stängts? Kalas bra det fungerar, men då jag debuggar är file objektet tomt. Har ingen aning vad du menade där, men, men :) jo, han vill man ju inte ha efter sig. Öppnar denna tråd igen då jag ej lyckas behålla värdet i mitt file objekt då jag triggar en postback. om du kombinerar setTimeout med return false, vad händer då? då får jag javascript fel; object expected testa att deklarera din funktion istället för att "bara" skapa den on-the-fly och se ifall det hjälper samma resultat. var får du object expected? då jag triggar postback via javascript Har du någon funktion som heter __doPostBack?Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
Visa en fil dialogRuta då användaren trycker på knappen X.
Då användaren väljer en fil via dialogrutan (input type=file) skall en postback triggas för att kunna ladda upp den valda filen till servern.
Har kommit hit,
Användaren klickar på knappen X och fildialogrutan visas, då användaren väljer en fil plockas sökvägen ner till fil objektet. Här försöker jag tvinga en postback __doPostBack("btnSubmit","fileSubmit") men det verkar inte fungera. får följande javascript fel. Åtkomst nekad!
Om någon har lite tips vore jag tacksam.Sv: Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
Sv:Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
{
document.getElementById("btnCheckIn").onclick = function()
{
document.getElementById("inputFile").click();
__doPostBack('btnSubmit','');
}
}Sv: Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
Du skulle kunna testa att ersätta:
__doPostBack('btnSubmit','');
med:
setTimeout('__doPostBack(\'btnSubmit\',\'\');', 1);
och se ifall det fungerarSv:Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
Sv: Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
Om det fungerar så markera tråden löst annars kommer tomten å ger dig stryk :PSv:Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
inputFile.PostedFile.FileName.Length -- ger 0.
om jag i min klientkod tilldelar värdet från filobjektet till en asp textbox följder detta värde med.
hur kan jag behålla värdet från fil objektet?Sv:Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
det verkar som att den valda sökvägen endast skrivs till filbojktet då jag retunerar false;
kanske en säkerhetsfråga.
document.getElementById("btnCheckIn").onclick = function()
{
document.getElementById("inputFile").click();
return false; <---- skrivs vald sökväg till filobjekt.
} Sv: Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?
setTimeout('__doPostBack(\'btnSubmit\',\'\');', 1);
har även tetat
setTimeout('__doPostBack(\'btnSubmit\',\'\');return false;', 1); Sv: Trigga postback efter att användaren har sökt fram fil via input type=file?