Hej, För att slå spiken i kistan .. VB.NET och WinForms är inte samma sak och bör ha två forum. Där emot är juh VS.NET forumet lite suspek för det är alltid fel typ av frågor som postas där =) Tack Pelle!!! Jag har själv efterlyst ett pocket pc / comapact framework forum. Dock håller jag med Andreas att VB.NET och Window Forms inte är samma sak utan att de istället borde vara två enskilda forum. Andreas! Hej! Anledningen till att jag tog bort inläggen var inte för "syrlighet", jag gjorde ett fel som ni påpekade och rättade till det. Windows forms hade bara 131 inlägg, vilket jag tyckte var för lite och ansåg att istället slå ihop det med vb.net sektionen som hade över 1300 inlägg. Seriöst, är det nån som programmerar ASP.NET med Cobol.NET eller Python.NET eller liknande...?Nytt forum - pocket pc och compact framework
Tidigare fanns windows forms och vb.net. Jag har nu slagit ihop dessa två forum så nu ligger alla poster under vb.net. I stället har jag döpt om det gamla windows form forumet till just pocket pc och compact framework för att han någonstans att diskutera programmering runt just detta ämne. I vs 2005 är ju många fler rutiner byggda för just detta område. Mycket nöje.
Ps. Ni som har bevakning på detta forum kommer nu få rapporter från detta pocket-pc forum istället.Sv: Nytt forum - pocket pc och compact framework
EDIT: Varför har det försvunnit två inlägg i denna tråden? Verkar försvinna från massa andra också.Sv: Nytt forum - pocket pc och compact framework
Vart skall C# programmerarna för Window Form ta vägen? Eller tänkte du att C# forumet får vara synonymt med Windows Form programmering?Sv:Nytt forum - pocket pc och compact framework
Det var (bl.a.) mitt inlägg som försvann.
Innehållet var att jag (förmodligen lite för syrligt för Pelles smak) anmärkte på att man inte kan lägga ihop windows forms med vb.net, för det var samma sak som att slå ihop asp.net med cobol.net.
Nu skulle jag kunna skriva något om MVP och koll på skillnader mellan språk och miljöer, men jag låter bli, för annars försvinner säkert detta inlägg också.
Jag informerar istället:
VB.NET är ett språk. Till denna kategori hör även C#, Pascal.NET, Cobol.NET, Python.NET och ett 30-tal andra språk.
Med alla dessa språk kan man programmera webbsidor - s.k. ASP.NET, men man kan också koda windowsprogram (Windows Forms), konsollapplikationer, tjänster (Windows Services) och mycket annat.
/mickeSv: Nytt forum - pocket pc och compact framework
Mikael uttrycker också min åsikt (tanke) när jag läste detta.
Slutprodukterna blir som Mikael skriver:
<b>webbsidor - s.k. ASP.NET, men man kan också koda windowsprogram (Windows Forms),</b>
(om jag håller mig till befintligas forum och bortser från det andra som Mikael räknade upp).
C# och VB.NET är två av de "verktyg" som finns för att bygga med.
(Här sparkas det in öppna dörrar minsann :-) ).
Frågan är väl i såfall om "applikationstypen" ska ange forumet?
Då får användaren i trådstarten ange vilket språk han/hon använder.
Eller så splittar man upp det och får en uppsjö av del-/ underforum.
Då får varje språk representeras som ett delforum under varje "applikationstyp".
//HåkanSv:Nytt forum - pocket pc och compact framework
Sen om man skall ha web-programmering och windowsprogrammering separat vet jag faktiskt inte just nu. Men så länge det inte är så många frågor som kommer ser jag ingen anledning till att separera dessa forum än. Det är när det blir stora mängder som man får göra avgränsningar.Sv: Nytt forum - pocket pc och compact framework