Hej Ska du bara ha ut typ Nej, snarare; namn, telefon från en användare Helt Ok att använda label tycker jag. Tack för svaren! Ja labels är ju bara span objekt vilket kan vara rätt smidigt att plocka med, när du är sugen på att ändra design m.m.. Presentera data med Datareader
Vilket är det bästa sättet att presentera data om man använder datareadern och inte har behov av en datalist eller datagrid.
Har ett forum där jag skall presentera info om en användare och jag har nu löst det genom att presentera datan i labels, känns inte som det är bästa sättet dock, rent html- och designmässigt. Finns det något bättre sätt? Kan ju använda datalist eller repeater, men blir det inte några prestandaförsämringar då?Sv: Presentera data med Datareader
Namn<br>
Namn<br>
Namn<br>
så låter ju det som att det är Repeater du ska använda.
Det blir snabbare än en samling med labels (mer eller mindre försumbart iofs)Sv:Presentera data med Datareader
Alltså ingen loop av alla användares poster.Sv: Presentera data med Datareader
Men gillar du inte det kan du testa Literal (platshållare för ren text/html).
Om du har placerat ut texter med hjälp av tabell-celler kan du få cellerna som server-controls genom att högerklicka på cellen och välja Run As Server Control.Sv:Presentera data med Datareader
Som det ser ut kör jag väl vidare på labels.
//PerSv: Presentera data med Datareader
//Johan