Jag har ett bekymmer. Jag har skapat några sidor på en server som jag sedan flyttar till en annan server. På den första servern fungerar siten bra men på den nyskapade siten på server 2 som jag kopierar sidorna till blir det följande fel: Har du sett till så att "directoryt" är en applikation i IIS:en, så som det står i felmeddelandet? Har jag redan kontrollerat. Den är en applikation, detta gjordes automatiskt när siten skapades. Men jag misstänker att det är något som blir fel eftersmo jag flyttar filerna till en ny server. Hur bra är det att flytta hela vs projekt till en ny server? Om du testar att "ta bort" application och skapa om den kanske? Har det inte med det att göra så har jag tyvärr inget tips att komma med på rak arm. Apropå att flytta ett helt projekt till en annan server (produktionsserver tar jag för givet då?). Själv brukar jag bara flytta de filer som krävs för att köra applikationen, alltså inga vb-filer eller projekt filer och sånt. Om du vill testa det så kan den här länken kanske vara till hjälp: Just precis, det skall till en produktionsserver. Jag skall ta en titt på copy project. Det verkar smart, tack för tipset! Den viktigaste förutom aspx-erna är helt klart bin-katalogen och dess dll(-er). Sen måste du även skicka över web.config, eventuella ascx:er, bilder, stylesheets m.m. m.m. Du behöver däremot inte skicka över VB- eller CS-filer. Jag får testa den helt enkelt. Det kanske löser mina bekymmer. Tack för tipsen! Kopieringen funkade fint men det löste inte mitt configuration error. Jag täntke om lite och använder nu en virtual directory istället för en site och nu funkar det bra... besvärligt Configuration Error
"Configuration Error"
It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Source Error:
Line 49: by Microsoft that offers a single logon and core profile services for member sites. Line 50: --> Line 51: <authentication mode="Windows" /> Line 52: Line 53: <!-- AUTHORIZATION
Source File: c:\inetpub\wwwroot\Kundorderprocess\web.config Line: 51
Jag har kontrollerat så att apppoolen stämmer. Sidan skrivs i C#, Jag har även kontrollerat NTFS-rättigheterna samt rättigheterna för siten. Jag har windows authentication ikryssat och en anonymous user. Tacksam för bra svar :)Sv: besvärligt Configuration Error
Högerklicka på den aktuella siten i IIS, välj Properties... Under fliken Home Directory, finns det en knapp under Application settings som det står Create på? I så fall, klicka på den...
EDIT: Kan vara så att fliken bara heter Directory också, inte helt säker.Sv:besvärligt Configuration Error
Sv: besvärligt Configuration Error
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326356
EDIT: Har dock inte testat det här i VS2005 men det kanske funkar på samma sätt där. Sv:besvärligt Configuration Error
Men är det några inställningar som projektet i sig har som behöver flyttas till den andra servern eller räcker det i princip med att flytta aspx filerna? Vilka andra filer krävs för att aspx sidorna skall visas?Sv: besvärligt Configuration Error
Ett förslag på vad du kan göra är att använda dig av "copy-funktionen" och kopiera siten till en annan plats på din utvecklingsmaskin för att på så sätt se vilka filer som måste skickas till produktionsservern för att den ska funka där. Sv:besvärligt Configuration Error
Men tack ändå :)