Hej! Hej, webservices är stateless och innehåller inte sessioner som vanliga sidor gör. Dom är också asynkrona vanligtvis vilket gör att det här sättet att försöka nå varandra kanske inte är det mest optimala tänket. Du får nog fundera på om du inte skall hitta en annan lösning. Webservices har sessioner, fast i motsats till vanliga sidor så är de avstänga per defaultSkicka data mellan användare!
Jag är ganska ny på hela .NET, har mest kodat i Java tidigare. Jag har ett litet problem och hoppas att någon har lite idéer hur jag ska lösa det...
Problem:
Jag har en klient skriven i VB.NET som ansluter till en "Web Service" för att köra lite databasfrågor mm. Nu skulle jag behöva en lösning på hur man kan hålla reda på alla anslutna användare för att sedan kunna skicka till exempel en string mellan dem. Jag kan tänka mig att det borde gå till något som nedan:
1. Användarna ansluter och sparas då i någon typ av lista
2. Användare 1 skickar en string till Web Servicen
3. Web Servicen skickar vidare stringen till användare 2 och utlöser en händelse på användare 2s klient
...
/Patrik
EDIT:
Jag har nu undersökt saken lite bättre, och jag har uppfattningen att det inte går eftersom Web Services använder HTTP protokollet och anslutningen dör när användaren har fått sin data... men uppskattar alla idéer jag kan fåSv: Skicka data mellan användare!
Sv:Skicka data mellan användare!