Hej, Hej, Hej, Inga problem, ägnnade själv några timmar till det 1:a gången innan jag löste detta "oförklarliga" problem.Oförklarligt problem
sitter och utvecklar min sajt och allt känns så himla bra.
Jag har skapat en hel portal med ett litet försök till contentlösning. Allt funkar jättebra ända tills dess att jag flyttar över filer och databaser till serverhotellet. Då plötsligt funkar inte min service med att skapa nyheter.
Jag har ett textfält för en rubrik och ett textfält för löptext. Dessa fält har en "required field validation" för att vara säker på att det skrivs nåt i dessa fält. Under fälten har jag en knapp för att skicka och en knapp för att rensa/ångra. Valideringen sker endast om man trycker på skicka, som ju är brukligt.
Nu till mitt problem:
I min egna miljö hemma funkar allt bra. Men så fort jag kör på serverhotellet så funkar endast valideringen. Inget annat. När jag har fyllt i all nödvändig text så beter sig knapparna som döda. Det händer absolut ingenting. Eftersom allt funkar hemma är det ju omöjligt att felsöka.
Någon som har varit med om en liknande händelse och som kan ge mig råd och hjälp? Jag blir bara förtvivlad!
Koden i min code-behind sida ser ut som följer:
private void btnSubmit_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
this.Validate();
if (this.IsValid == true)
{
DataSet8.NyheterRow rw;
rw = this.dataSet81.Nyheter.NewNyheterRow();
rw.rubrik = this.txtRubrik.Text;
rw.datum = DateTime.Now;
rw.loptext = this.txtText.Text;
this.dataSet81.Nyheter.AddNyheterRow(rw);
this.oleDbDataAdapter1.Update(this.dataSet81);
this.DataBind();
this.Server.Transfer("admnews.aspx");
}
}
private void LinkButton1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
this.Session["User"] = null;
Response.Redirect("start.aspx");
}
private void btnClear_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
this.txtRubrik.Text = null;
this.txtText.Text = null;
}
Sv: Oförklarligt problem
Har du mappen aspnet_client\system_web\1_1_4322 på ditt webbhotell och har webbhotellet uppdaterarat dessa filer till senaste version efter servicepack mm?
http://support.jodohost.com/archive/index.php/t-1277.html
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=89517Sv:Oförklarligt problem
du är en ängel! Hoppas man får uttrycka sig så.
Du gav mig en hint och jag upptäckte då att jag även hade de gamla versionerna kvar på min maskin lokalt. Nu har jag uppdaterat servern både med nya och gamla uppgifter och se, nu funkar det utmärkt!
Tack för din hjälp!
/MickeSv: Oförklarligt problem