Jag har provat att få min asp:linkbutton att öppna sitt mål i ett nytt fönster. Verkar inte så enkelt som jag trodde och hoppades. Någon som vet hur man gör det jätte enkelt. Eftersom linkbutton gör submit på ditt form, är det ju helt fel typ av kontroll. Tack, men.... Skriv Response.write och dit javascript i den funktionen som som vill ha den i.Då kan du ha en linkbutton. En hyperlink webserverkontroll har en egenskap som är just Target. Där skriver du _blank så kommer det att bli rätt.
Sv:
Du ska använda HyperLink i stället, helt enkelt en vanlig <a> med script som gör window.open() eller target="_blank".Sv:
det hade väl varit frid och fröjd att använda om jag inte samtidigt hade behövt ha ett functions anrop. Det har jag inte lyckats lösa mha <a>. Om jag nu ska använda asp:HyperLink istället hur gör jag då det?
Har provat och läsa vad det finns för olika alternativ men hittar inge som riktigt passar i denna situationen.
Användingsområdet jag ska ha den till är att jag gjort en meny som egentligen bara är en bunke länkar som jag satt i en tabell. När jag klikcar på ett alternativ i övre raden skall en ny rad öppnas. När man klickar i undre raden skall i vissa fall en ny sida öppnas och i vissa fall skall en internsida visas. När en intren sida visas skall menyn återställas, den skall bara bli en rad stor igen. Dessutom vill jag ju inte att hela sidan postas om när jag klickar i menyn, jag har placerat menyn i en usercontrol och det är bara usercontrolen som jag vill ska postas igen. Hur stänger jag av den funktionen. Frågan här gäller både för <asp:HyoerLink> och <asp:LinkButton> så får jag besluta vilket alternativ jag kör på senare.Sv:
Sv: