Halloj! Använd standard textboxar, aktivera Viewstate. Du behöver inte skriva någon kod för att värdena i textrutorna skall finnas kvar efter Postback. Det är detta som Viewstate är konstruerat för. Viewstate... Postback... Förbannade påhitt. Det finns ju knappt några sidor längre som går att öppna i en ny flik. Det blir bara skit av alla dessa javascriptlänkar. Ok, det fungerar. Men inte andra gången. dvs jag hämtar data och visar det. Jag gör en ändring och sedan byter jag adresstyp i dropdownen och då finns ändringen kvar. Men byter jag tillbaka igen så försvinner all text. Det är precis som den ite viewState den andra gången. Hur löser jag detta Du gör antagligen fel i din kod. <b>Man kan använda länkar på rätt sätt, även om man har Viewstate.</b> ><b>Man kan använda länkar på rätt sätt, även om man har Viewstate.</b>Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
Jag behöver lite hjälp på att strukturera upp min hemsida lite.
Jag håller på att skapa ett kundkort som hämtar data från en databas. Min nuvarande struktur är att jag har ett webformulär som presenterar datan och en underliggande klass som sköter allt arbete mot databasen och bara returnerar dataset till webformuläret.
Nu till mitt problem:
När alla kundens data har hämtats från databasen och visas i formuläret så kan användaren göra ändringar. I formuläret finns det exempel vis en dropdown som innehåller POstadress, leveransadress mm. OCh när man väljer leveransadress så hämtas den och visas i en textbox. Problemet jag har då är att om kunden gjort någon ändring i formuläret försvinner detta när sidan gör en postback.
dvs exempelvis så hämtar han upp en kund. korrigerar kundnamnet. skall sedan lägga till en leveransadress. Då kommer ändringarna i kundnamnet att försvinna. Nu vet jag att jag kan cacha eller köra viewState. Detta innebär en hel del kod och jag funderar på att man måste kunna skapa en klass med egenskapeer där jag kan lagra kundkortet och ändra i egenskaperna eller på annat sätt hantera så att ändringarna sparas och visas när sidan har gjort sin postback.
Jag behöver lite hjälp att på bästa sätt strukturera upp detta.
Hur hade ni gjort?
/tyronneSv: Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
Sv:Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
Sv:Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
/tyronne Sv: Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
Lägg din initieringskod innanför
If Not IsPostback Then
'initialize page on first request
End If
PP: Man kan använda länkar på rätt sätt, även om man har Viewstate.
Ganska smidigt att slippa glue-code.Sv:Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
Varför gör inte folk det då?Sv: Förslag på ett smidigt sätt att jobba.
>
>Varför gör inte folk det då?
Okunskap antagligen...
/johan