Hej, Hej Robert, stiligt efternamn du har! Pelle, man får väl säga detsamma om efternamnet :-D--Attribut
Jag har en Checkbox, som när den blir "icheckad" skall öppna upp ett nytt fönster via Javascript. Men den skall endast öppna fönstret enligt vissa parametrar som bestäms via en IF-sats.
Hur skall jag lösa detta? Om det hade varit förutbestämt att fönstret jämt skulle öppnas så hade det inte varit några större problem men hur skall jag nu göra? Jag vet att jag skall hantera IF-satsen i _Changed funktionen för Checkboxen, men hur gör jag med attributen, när skall jag lägga till dem?
MVH
Robert Sv: Attribut
Som jag ser det har du två alternativ. Antingen gör du en postback och skriver din if-sats, därefter en response.write "<script>window.open(.....)</script>".
Den andra varianten är att lägga en chekcbox1.attributes.add("onclick","runthis();") - som gör att vid klick så kan du skriva en if-sats som är javascript och sedan arbeta vidare därifrån.Sv:Attribut
Jag körde varianten på postback.
if(dsOrders.Tables[0].Rows.Count < 1)
{
Response.Write("<script language='javascript'>window.open('supplement.aspx?ID="+pkCompany+"') </script>");
}
Tackar för hjälpen!!!