Jag bygger en asp.net site och använder ett antal datagrids på mina webforms. Som det är nu kopplar jag ett dataset som datakälla till gridden, och vid eventet PageIndexChanged görs en ny datahämtning från databasen och gridden får en pageindex satt. Paging på datagridden bygger på postback vilket gör att du kan inte göra mycket åt det. Du skulle kunna ha en iframe istället med datat från gridden och inte köra paging där.Pageing i datagrid
Nån som vet om, och i så fall hur, man kan bläddra i hela det hämtade datasetet lokalt istället för att behöva posta om hela sidan varje gång användaren triggar en PageIndexChanged på gridden?
Dessutom har jag hittat en fetbugg i datagridden, när jag bläddrat hela vägen genom alla pagesidorna får länken för att bläddra tillbaka igen text från datasetet som är datasource för gridden. Istället för tecknet < för att bläddra tillbaka står det alltså tex Erik Johansson istället!! Bisarrt.
mvh
henrik Sv: Pageing i datagrid
Rörande buggen, försök att återskapa felet med en liten programrutin och skicka in den som en bugg. Har inte adressen i huvudet men kan ta reda på vart den skall.