Jag har ett gammalt program som hämtar ut användarnamn från en server. Lite kort så fungerar den så här: Program <-> Winsock <-> ASP-sida <-> databas. Japp, webservice är alldeles utmärkt till detta. Det är egentligen samma teknik du har använt tidigare, men det är mycket smidigare att koda med en webservice eftersom "allt sker automatiskt". Finns det någon bra guide som visar hur man använder en web service i ett program? Jag har gjort en nästan halvtimmes lång film som finns här på pellesoft för att bygga och konsumera webservices. Finns i artikel-sektionen. Den filmen vill inte fungera i Windows Media Player och i VLC så får jag inget ljud...Web service?
Det fungerar förvisso ganska bra, men nu tänkte jag göra skriva om det i .NET istället och jag antar att det finns bättre sätt att genomföra det här på.
Det krav jag har är att det ska gå att köra på ett vanligt konto hos nått webbhotell. Tex så har jag väl inte tillåtelse att köra egna program etc.
Nu till frågan, är en web service det jag söker efter? Eller ska jag göra det på något annat sätt?
ThomasSv: Web service?
/JohanSv: Web service?
Jag hittar en massa för hur man skapar web services men som sagt ingen hur man använder den...
ThomasSv:Web service?
Sv: Web service?
Thomas