Hej! Cache-klassen ligger inte på sessionsnivå utan på applikationsnivå. För att tömma ett objekt kan du skriva Cache.Remove(). OK.. Du får hämta ut det med hjälp av HttpContext.Current OK! Cachen tillhör applikationen, inte sessionen. Applikationen dödas bara om ingen har använt den på en viss tid (eller några andra kriterier har uppfyllts), och när applikationen dödas så försvinner cachen. Alla användare i applikationen har full tillgång till cachen. Cachen ska alltså inte användas för att spara data tillhörande en viss användareTömma cache object i Global.asa
jag skapar en del cache object i min formulär. vill ta bort alla cache object när sessionen stängs. Finns det något kommando man kan använda i Session_end i global.asax för göra detta.
/TyronneSv: Tömma cache object i Global.asa
Cache("namn") = dataset
Cache.Remove("namn")
Sv:Tömma cache object i Global.asa
Jag provade med Cache.Remove("ds_Group") i Application_End men jag får ett fel som säger att Cache är inte deklarerat.
men varför remove när applicationen dör? Cachen kommer ju dö tillsammans med applikationen!Sv:Tömma cache object i Global.asa
Det är så att när jag testkörde min hemsida så upptäckte jag mina cachar var kvar då jag startade sidan igen. Så därför drog jag slutsatsen att om jag har IE igång med andra sidor öppna så kommer cachen att finnas kvar, men om jag på något sätt dödar den när jag lämnar min sida så behöver jag inte stänga ner alla andra IE fönster som jag har öppnat.
Är jag ute och Cyklar?