Använder asp:LinkButton för att anropa en funktion (vb) som i detta fall laddar upp en fil till servern, jag skulle i samband med att länken klickas även vilja öppna ett pop-up fönster. Att anropa ett javascript från code behind kan du t.ex. göra på följande 2 sätt: Tack! Fungerar bra. Lugnt :) och vad är closePop() för funktion då? Har inget minne av att nån sån standard funktion skulle finnas.Anropa javascript och vb.net funktion via enlänk?
Är det möjligt att anropa både funktionen och javascriptet? Om inte det, kan man då från vb- funktionen anropa ett javascript på något sätt?
Mvh DanneSv: Anropa javascript och vb.net funktion via enlänk?
<code>Response.Write("<script language=javascript>alert('Hello world');</script>")</code>
eller
<code>Page.RegisterStartupScript("MyScript", "<script language=javascript>alert('Hello world 2');</Script>")</code>
Skriptet kommer då att exekveras när sidan åter laddas på klienten.
Mvh
Peter IlisSv:Anropa javascript och vb.net funktion via enlänk?
En fråga till, när jag nu vill stänga det poppade fönstret gjorde jag på motsvarande sätt sist i funktionen men det ville inte fungera? Funktionen closePop(); hittas inte...
Ex. Response.Write("<script language=javascript>closePop();</script>")
Page.RegisterStartupScript("MyScript", "<script language=javascript>closePop();</Script>")
Mvh DanneSv: Anropa javascript och vb.net funktion via enlänk?
Kan det vara stora/små bokstäver i funktionsnamnet?
Annars vet jag inte.. Du kan ju prova att flytta skriptet (closePop) någon annanstans i sidan. T.ex. över body om det ligger under nu eller någon annanstans.
Annars kan du med response.write skriva ut hela skriptet istället för att anropa en funktion i sidan.
Mvh
Peter Sv: Anropa javascript och vb.net funktion via enlänk?