Hej Jadå, men du får ju tänka på följande: Det ska vara bättre, det är det enda jag har hört. Kan för övrigt avslöja att om man tweaker lite så får man xhtml strict i asp.net 1.1 också ;) problemet med det är ju att xhtml 1.1 per specen MÅSTE serveras som application/xhtml+xml, vilket ju IE som bekant inte tycker "speciellt bra" om.. Jag har tittat lite på det, du får gärna ge mig lite länkar om du här någon. I asp.net 1.1: http://www.pellesoft.se/communicate/tips/tips.aspx?tid=1893 (Vill minnas att den fungerar) Jag har testat att köra med denna "lösning" men fick problem med att det vid vissa tillfällen kraschade. Inte riktigt 100% alltså. asp.net 2 och javascript
Jag undrar hur kopplingen mellan javascript och asp.net är. Postbacks och annat roligt fungerar ju inte utan JS i framework 1.1, antar att det är samma i 2.0.
Vad jag är ute efter är att bygga sajter som inte kräver JS, är det ett "görbart" projekt i asp.net?
mvhSv: asp.net 2 och javascript
1) Saker som postback på länkar och listboxar är omöjligt
2) Många tredjeparts-komponenter kommer inte fungera (t.ex. treeviews) på något bra sätt
etc.
Fast å andra sidan har du samma problem oavsett språk. Det är ju trots allt klientsidan som bromsar, inte servernSv: asp.net 2 och javascript
Sv:asp.net 2 och javascript
Den justerar form-taggen (tar bort name-taggen) och ser till att alla input-hidden stoppas in i en osynlig div-tagg samt justerar javascript-koden för postback så den fungerar även när name-attributet är borta från form-taggen. Vill minnas att jag använt den själv i skarp kod.Sv: asp.net 2 och javascript