Hej, Du får gärna förklara lite mer vad som ska hända när man klickar på knappen. toror inte det går.för den sidan vet inte att den andra sian har en event.därimot kan du skapa en funktion i sida A som är public som ditt event kallar på.Sen på Sida B så referaerar du till sida A och kallar på funktionen. Joakim, Kan man har knappar på en Repeater?! Trodde Repeaters användes till att presentera data, inte att manipulera data... Till det ska väl en DataGrid eller DataList användas? Michael, Jag måste väl kunna utnyttja samma event på mina aspx sidor, eventet är t o m deklarerat public?Anrop av OnItemCommand event
Jag har en repeater med en knapp och ett CommandName till denna knapp. I min repeater deklaration har jag ett onItemCommand event. Det funkar bra att anropa mitt event. Men hur löser man det på bästa sätt om man vill anropa detta event från en annan sida också?Sv:Anrop av OnItemCommand event
Sv:Anrop av OnItemCommand event
Sv: Anrop av OnItemCommand event
Så har jag gjort innan också men det vill sig inte att skicka vidare CommandEventArgs objektet.Sv: Anrop av OnItemCommand event
Sv:Anrop av OnItemCommand event
Vem har sagt att jag ska manipulera data? Men svaret på din fråga är ja. En repeater stödjer flera events, bl a ItemCommandEventet som körs när du klickar på någon av dina kontroller (button, link button el. image button) som du valt att lägga i din item template. Sv: Anrop av OnItemCommand event