Går det/finns det något verktyg för att convertera ASP.NET 1.1 till ASP.NET 2.0? Vad är det du vill konvertera? 2.0 är väl bakåtkompatibelt med 1.1 så det är väl bara att kompilera och köra?! Men IIS vill ju inte köra ASP.NET 1.1 om den är instäld på ASP.NET 2.0 . Men det går ju att applikation för applikation ställa in vilken version av .net man vill köra på IIS-servern. Men för att svara på frågan så JA, om du öppnar ett ASP1.1 projekt från VS 2005 kommer VS att köra igång en wizard för migrering. Vår erfarenheter av den är att den fungerar väldigt bra - och då var det Beta 2 - den borde vara ännu bättre nu när den är releasad. Jag körde just ett projekt i skarpa VS2005 från 1.1->2.0, verkar ha fungerat bra, jag har redan lagt ut det i drift. Wizard är nästan lite överdrivet att kalla den, när man försöker öppna från vs2005 frågar den om man vill konvertera och det är det hela (i alla fall i det projektet jag provade med). Jag upträConvertera ASP.NET 1.1 tillASP.NET 2.0
Sv: Convertera ASP.NET 1.1 tillASP.NET 2.0
Sv:Convertera ASP.NET 1.1 tillASP.NET 2.0
Sv:Convertera ASP.NET 1.1 tillASP.NET 2.0
Det jag märkte var att den ändrade rättigheter på ett directory genom att ändra i web.config (satte ner rättigheterna till att bara admin hade åtkomst) samt att man fick massa fel och varningar som gjorde att det inte gick att kompilera. Det var dock lätta att rätta till, t.ex. att en variabel måste vara tilldelad ett värde innan den används (alltså inte ok längre att förlita sig på att dim ger tom sträng utan man måste explicit tilldela värdet).Sv: Convertera ASP.NET 1.1 tillASP.NET 2.0
kte en lite sak som bugga(har vs.net beta så) när jag konvertera så fick jag lägga till en liten rad som uppdaterade min listview annars så funka inte förgerna som jag la in.Men annars funkia det till 100%