Kan man instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP på XP? Varför installera en så gammal version när den slutliga versionen finns tillgänglig? Kan ju vara någon bugg... Om du ändå vill ha igång den är det bra med lite beskrivning av felet. Det borde väl inte vara några problem så länge de inte har lagt in tidsbegränsning i sina beta/ctp:er. Och varför försöka med en gammal version när det finns en skarp? Fiuck den nya att funka efter massa strul. Fick avinstallera typ allt och instalera nya .Net 2.0.Efter det så funka Microsoft SQL.Men inte VS.Net 2005 beta. Tror det är svårt att få igång program från olika "releaser" av .NET 2.0 på samma dator. Försök hålla dej till program som går mot samma version av frameworken, det är en bra start och ökar chanserna att lyckas. mm.Men Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP vill ju inte funka.SÅ jag har inte mycket till val annat än att försöka få igång Microsoft SQL Server 2005 Express. Men varför är det så viktigt att köra en gammal CTP framför en färdig version? Du lär ju inte sakna några funktioner (annat än eventuellt trasiga sådana)... Kör jag nya så måste jag instalera .Net 2.0(ej beta).Medan VS.Net som jag har är Beta och den gillar inte .Net 2.0(hela) får massa felmedelanden och kan inte lägga in serverkontroller. Men då kanske det är dags att byta upp sig från betaversionen av VS.NET till den skarpa. Eller alternativt köra expressvarianten av den.instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
Får det inte att funka?Sv: instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
/JohanSv: instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
http://msdn.microsoft.com/sql/express/default.aspxSv:instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
Fick Installera .Net 2.0 beta igen för att få igång VS.NET 2005.
Men ASP.NET ger mig detta felet i Web Site Administration Tool.
There is a problem with your selected data store. This can be caused by an invalid server name or credentials, or by insufficient permission. It can also be caused by the role manager feature not being enabled. Click the button below to be redirected to a page where you can choose a new data store.
The following message may help in diagnosing the problem: Unable to connect to SQL Server database. Sv: instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
/JohanSv:instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
Sv: instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
Sv:instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP
Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP funkar inte att installara.Sv: instalera Microsoft SQL Server 2005 Express Edition April CTP