Jag är purfärsk på ASP.NET... Det finns flera varianter, men eftersom du säger purfärsk. Lägg dit en asp:label, skriv i codebehind ex label1.text = "<div ......></div>" Är det brukligt att göra som du redovistat eller finns det något bättre sätt? Det jag vill åstakomma är att ha en defaul.aspx med en meny och en del där jag laddar upp sidor som väljs i menyn. Jag vill inte använda frames eller ange återkommnde html-kod i vare apsx-fil Main och Meny använder du ju som två olika klasser. Det är bara att göra publika properties i main t.ex. BytSida(int sidID) som Meny-klassen använder när någon har klickat på en knapp. (bara att göra publika properties i main t.ex. BytSida(int sidID) som Meny-klassen använder när någon har klickat på en knapp) .... hittar inget exempel på detta.HJÄLP!!! Byta ASCX-fil dynamiskt
om jag har har en default.aspx som jag har en snutt html och en snutt <script>. När jag laddat sidan första gången så visas en html-kod. Men när jag trycker på en knapp så vill jag ändra på tex ett värde i en <div>. I vanlig ASP är det ju bus enkelt. Bara att klämma in ett script som skall sköta det värde man vill ha kontroll på. Men i ASP.NET har jag inte hittat hur man kan göra liknande.
I vanlig ASP
<td width="627" valign="top" align="right">
<% mitt_asp_script_sub %>
</td>
/MagnusSv: Skriva i en DIV via script
Sv:Skriva i en DIV via script
Kan man göra följande ..?
default.aspx
-------------------------------------------------------------
<%@ Page Language="VB" %>
<%@ Register TagPrefix="MGK" TagName="main" Src="main.ascx" %>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<table height="150" width="300">
<tbody>
<tr>
<td>
<MGK:MENY id="UserControl1" runat="server"></MGK:MENY>
</td>
<td>
<MGK:MAIN id="UserControl2" runat="server"></MGK:MAIN>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</form>
</body>
</html>
... hur byter man info i MGK:MAIN via val i MGK:MENY ? Sv: Skriva i en DIV via script
Sv: Skriva i en DIV via script
Har klippt ihop lite kod som jag tror skall förklara hur jag vill ha det. Men behöver hjälp med att rätta till det sådet funkar.
<%@ Page Language="VB" %>
<%@ Register TagPrefix="MGK" TagName="main" Src="main.ascx" %>
<script runat="server">
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
dim myControl as Control
myplaceholder.controls.clear
if not request.querystring("page") = "" then
myControl = cType(LoadControl("statistik.ascx"), Control)
else
myControl = cType(LoadControl("main.ascx"), Control)
end if
myPlaceHolder.Controls.Add(myControl)
End Sub
</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<table height="150" width="300">
<tbody>
<tr>