Vi får amerikanskt datumformat i asp.net på windows 2003. Vi har ställt om datumformatet på Servern i Control panel->regional settings men det blir ändå fel. Vi har dessutom bockat för att det skall gälla för samtliga användare. Du måste ställa in det i CultureInfo. Du kan läsa mer här: Det är helt rätt att man kan ställa in det i Cultureinfo, LSDI och på lite andra ställen. Dock vill jag inte sätta det på varje webb utan på maskinnivå. Vi har ställt in detta på våra övriga Windows 2003-servrar utan problem. Jag vet inte vad som blir problem på denna. Kom på det att en av uppdateringarna till framework innehöll en languagepack. Kolla om du har den installerad och i så fall en svensk version. OT : Fanns en lite rolig bugg i Windows 2000 server som gjorde att man var tvungen att ha någon inloggad för att få rätt regional settings.. annars blev det USA standard... kul.Datumformat på windows 2003
Jag har ändrat i registervärden på Currect User/{SID}/Control panel/international
Alla sidar är ändrade till Svenska
Är det någon som har stött på något liknande?Sv: Datumformat på windows 2003
http://www.dotnetjunkies.com/Tutorial/17E26271-E212-4248-965F-4B33D2EDD38B.dcikSv:Datumformat på windows 2003
Sv: Datumformat på windows 2003
Sv:Datumformat på windows 2003