Jag fyller mina kolumner dynamiskt men vill ändra inställningar när jag ska editera en rad. Gör en template column av din kolumn, vill du editera postvis lägger du din kontroll i edititemtemplate, Vill du öppna samtliga poster för editering lägger du din kontroll i itemtemplate Jag använder mig av dataset.ReadXMl() för att skapa mina kolumner. Hur gör jag då för att komma åt just en specifik kolumn och göra så att datan presenteras i t.ex en listbox istället för en textbox?Ändra editeringsinställningar i datagrid
Jag vill t.ex kunna använda en dropdownlist eller en radiobuttonlist istället för textbox som är default. Hur ändrar jag det? Jag har tittat på vilka möjligheter jag har att ändra en editcommandcolumn men där verkar det inte finnas nåt.
Jag har i editeringsläget provat att ta bort textboxen och ersätta den med en radiobuttonlist och det funkar alldeles utmärkt, men när jag klickar på uppdatera letar den ändå efter en textbox. Sv: Ändra editeringsinställningar i datagrid
Sv:Ändra editeringsinställningar i datagrid
Det enda sättet att komma åt en specifik kolumn som jag hittar är genom :ds.Tables(0).Columns(9)
men hur jag ska ändra editeringssättet på just den kolumnen vet jag inte.