Hur gör jag för att få en textbox att trigga en händelse för varje bokstav jag skriver? Jag skulle använt mig av JavaScript i ett sånt här läge... Testa nåt i stil med: Det verkar fungera, men endast i IE och inte i Firefox. Någon som har något förlsag på varför? Hej igen Fredrik... Konstigt konstigt. För jag använder mig av Firefox 1.04. Jag har dock en rekommendation att uppdatera mitt java. Kanske det som krånglar, men då står jag inför faktumet att mitt 56k måste överanstränga sig. Är lite osäker på om det gör nån skillnad men testa med den här koden: Att uppdatera kan knappast vara meningsfullt för detta problem eftersom det handlar om JavaScript, inte Java. Kom på en sak som du kanske kan kolla på, JavaScript är ett case-sensitive språk så det är viktigt att du använder samma kapitalisering i dina JavaScript som i dina kontroller.Textbox händelse
private void TextBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e)
{
this.Label1.Text=this.TextBox1.Text;
}
Koden ovan fungerar, men händelsen triggas endast om jag byter fokus eller om jag trycker enter.Sv: Textbox händelse
<code>
<INPUT id="TextBox" type="text" onkeyup="DisplayText.innerHTML = TextBox.value">
<span id="DisplayText"></span>
</code>Sv:Textbox händelse
Det smidigaste vore om jag kunde sköta händelsen i .aspx.cs filen istället..Sv: Textbox händelse
Konstigt för när jag testar den koden i Firefox (först version 1.02 och sen i 1.07 efter uppdatering) här så funkar det utan problem...
/MartinSv:Textbox händelse
Om jag går in på javascript-konsollen så får jag ett felmeddelande:
"Fel: DisplayText is not defined"
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det...Sv: Textbox händelse
<code>
<INPUT id="TextBox" type="text" onkeyup="document.getElementById('DisplayText').innerHTML = document.getElementById('TextBox').value">
<span id="DisplayText" name="DisplayText"></span>
</code>Sv: Textbox händelse
Sv:Textbox händelse