Hej, Du kan om du vill ha en enda form på sidan och lägga allt i samma. Sedan styr du med vb/c#-kod vad som ska hända när man klickar på en länk eller knapp. Sant, men det kan jag väl inte styra förrens knappen är klickade på och min "onclick" metod anropats. Du får bara ha en runat-server, men kan ha flera andra utan. jo, jag kan ju använda vanliga form taggar också, men jag håller på att lära mig asp.net nu och det känns som om jag går ifrån asp.net konceptet om jag gör på samma sätt som i asp. CausesValidation="False" Kan du skriva på knappen för inloggningen. Tack Johan, funkar bra till min lösning. Tyvärr så sker validering i 1.x på sidnivå vilket kan ställa till vissa problem... Hittade dock den här artikeln om hur man kan komma runt det i 1.x, http://weblogs.asp.net/skoganti/archive/2004/12/05/275457.aspx. Har inte testat den själv dock.Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
I ASP.net är det inte tillåtet att ha flera forms med runat=server på en och samma sida.
Hur gör man om man vill få samma effekt som att ha flera forms på en sida?
Lägger jag båda formulären under samma form-tag postas ju datat från alla mina formulärkontroller på sidan.
Sv: Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
Sv:Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
Om jag tex har två formulär på sidan, ett för inloggning till något och ett kontakt formulär. Till mitt kontakt formulär vill jag ha validering så att användaren verkligen fyller i sitt namn. När jag försöker logga in och klickar på "logga in"-knappen kommer valideringen till kontakt formuläret att triggas (javascript) och hindra mig från att logga in, den kommer klaga på att jag tex inte har fyllt i något namn i det namn fältet. Sv: Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
Finns det ingen vettig lösning på det här problemet?Sv: Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
Men om jag skulle haft två formulär som jag ville validera. Då har jag samma problem igen.
Det bore ju finnas någon mer generell lösning till det här problemet.Sv: Flera formulär med runat=server på en och samma sida.
Kanske inte hjälper dig i nuläget men i 2.0 har dom löst det här genom att du kan gruppera valideringskontroller.
EDIT: Har testat det som visas under länken ovan och det funkar hur bra som helst...