Nu fattar jag vitsen med ett nytt system (version 2) tror jag "Plötsligt hoppar kontroller man placerat all fanderns väg". Om man inte använder paneler vad använder man då för att enklast hålla ihop ett antal komponenter typ label, textboxar och några knappar? du kan alltid gömma/visa komponenterna var för sig.Elände
Försökt tygla hummöret samtidigt som jag provat att designa i asp.net via Visual Studio .NET Proffessional 2003 (inköpt dyrt)
Anledningen måste vara att Microsoft släppt ut ett skitsystem som inte var färdigt och nu måste fixa genom att släppa en fungerande version.
Försökt få till motsvarande som man designade med Visual Basic version 1.0 år 1991
Inte sjutton går det att få ordning på. Plötsligt hoppar kontroller man placerat all fanderns väg.
Försökt placera en kontroll innuti en Panel men är helt omöjligt. Plötsligt försvinner det man försöker få dit eller så hänger de inte ihop eller annan skit. Går man in och kikar i HTML koden är det en värre rysare än Poltergeist.
Troligen är jag helkass eller så är det helfel på systemet.
Måste vara detta man försöker kränga med nya versionen, alltså det som gick i VB1 men nu för Webben 10 år efter den slog igenom.
Är det så eller är det bara jag som är kass på att använda systemet ???
Är det helfel borde man få nya vesionen gratis.
/RolandSv: Elände
- Eftersom du placerat kontroller antar jag att du använt GridLayout, brukar bli bättre om man använder FlowLayout.Sv:Elände
Behöver dem samlade för att visa respektive gömma på formen.
Liknande man gör i t.ex vb6 men där använder man en "Frame"
mvh RolandSv: Elände
TextBox.Visible=false;//True
Label.Visible=false;//True
Annars finns ju Table(inte HTML) har dock inte använt den då jag tycker den värkar bökig att skapa.