Har installerat VS 2005. prova att skriva i kör.Du kanke har en anna vertion men det är bara att byta ur det nummret i så fall. Har kollat på bägge alternativen men det blir inte tyvärr inte bättre. IIS 5.1 i VS & ASP 2.0
På en maskin kommer inte ASP 2 upp som version på de skapade, och nyskapade, virtuella katalogerna på webserver. Applikationerna går inte att debugga eller kompliera utan fellmeddelandet skickats ut att det är version 1.14... på ASP (när det borde vara 2). Får inte heller tag på MMC snap-in för ASP på den maskinen. ASP fliken dyker inte upp i IIS managern. På webservern ser jag att ISAPI filer 2.0... finns men sedan är det rent i undre nivåer. Applikationerna blir inte körbara utan
Blir et diffust felledekande om att jag skall titta på ASP.NET dokumtationen.
Har gjort motsvarande på min bärbara pc och där funkar det så klart. Ser inte någon skillnad på applikationerna men det betyder kanske mest att jag inte är läskunning.
Förslag på åtgärd mottages tacksamt.
Mvh
//LEBSv: IIS 5.1 i VS & ASP 2.0
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe -iSv:IIS 5.1 i VS & ASP 2.0
Installationen gick igenom men nu säger IIS att den är felkonfigad och inte kan köra i debugg läge.
Det är samma probelm med att hitta ASP konfig möjligheter. Fliken dyker inte upp.
Får även fråga om att ändra web.config till debugg eftersom den inte anses av VS2k5 var enabled for debug. Dessvärre är den det eftersom det går att köra på min bärbara pc.
Kan inte ens kompliera programmen längre.
Tacksam för fler förslag.
Mvh
//LEB