Server Error in '/Cleoweb' Application. Förmodar du kör VS när det smäller. Det finns temporära filer som laddas i VS för att snabba upp det. Stäng VS och ta bort hela katalogen så kanske det går bättre - när du startar om projektet. ASPNET måste ha skriva+modifiera rättigheter på Pelles tips fungerade icke. Det gjorde inte heller tipset om att ställa in rättigheterna för ASP.NET. Det hade jag förstås provat innan jag postade. Server Error in '/Cleoweb' Application.
Access to the path "c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\cleoweb\ad691094\c54ff892" is denied.
Får detta fel när jag skapar en ny webbapp som heter CleoWeb.
Har gjort enligt konstens alla regler tycker jag. Projektet ligger i www-rooten och rättigheterna ska vara tillräckliga(har gett ASP.NET-kontot och samt även IUSR alldeles för mycket rättigheter). Ändå klagas det på rättigheterna. De sista mapparna i sökvägen ovan finns inte i utforskaren. Även i mappen Temporary ASP.NET Files så har jag förstås gett rättigheter. Varför skall ASP.NET in och pilla i c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322 ö h t?
Felet uppstår så fort man startar webappen och man hinner inte ens in i page_load.
Det går bra att visa icke aspx-sidor som t ex en bild.
Några idéer?Sv: Server Error in '/Cleoweb' Application.
Sv: Server Error in '/Cleoweb' Application.
c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files
Det skapas temp files/dirs där som krävs..Sv:Server Error in '/Cleoweb' Application.
Däremot tilldelade jag diverse rättigheter till kontot 'Launch IIS Process Account'/IWAM. Och se på fasen, det funkade. Efter ungefär 5 timmars felsökning. Vore nästan lite intressant att veta varför...