Säkert en grundläggande grej, men jag lyckas ändå inte: Nej det kommer inte att fungera. Inte enligt mina erfarenheter... Har alltid fungerat för mig Jag vill alltså att man måste trycka på Enter alt en imagebutton, innan något händer, <b>inte</b> när textboxens innehåll ändras. oantagligen har du då haft en submit kanpp och då är det inte din OnTextChange som får din funktion att triggras utan när du trycker enter så fångar helt enkelt browsern upp det och skickar det vidare till submit knappen. Trycka på enter när textruta fylls i
jag har en aspx sida med lite usercontrols på. En av dessa är en sökfunktion. 1st asp:textbox och en asp:imagebutton. Jag vill att när man fyllt i textrutan skall det räcka med att trycka på Enter så skickas man till söksidan. Är det möjligt?
Till saken hör att jag inte kan sätta action till en specifik url eftersom det kan finnas fler liknande funktioner på sidan, så jag vet aldrig iförväg villken sida som man skall skickas tillSv:Trycka på enter när textruta fylls i
OnTextChange triggras när kontrollen förlorar fokus, inte när du trycker enter.
Det du måste göra är att lyssna på KeyPress på klientsidan, alltså inget på serversidan. Om min dator inte dött totalt av juicen jag hällde på den så skall jag lägga upp en liten kontroll som kan hjälpa dig med det här.Sv: Trycka på enter när textruta fylls i
Sv:Trycka på enter när textruta fylls i
Ingen som har en lösning?Sv:Trycka på enter när textruta fylls i
Min dator har totaldött så jag ahr inte tillgång till kontrollen jag byggde för det dä men jag skall försöka få ut den från en source safe databas under helgen.