Har installerat ASP.NET 2.0 i webbservern (w2003) och har då möjlighet att välja i IIS:en vilken version jag vill köra för respektive domän/applikation. Men jag får detta felmeddelande om jag ej väljer version 2.0 för de domäner som använder aspx sidor: Det kan du men inte i samma process. Du kan i varje site/virtual directory bestäma hur det skall köra. I och ditt fall verkar det som om du har satt att 2 olika sites (en med .net 2.0 och en .net 1.1) skall köras i samma process, vilket inte fungerar... Skall varje domän i IIS:en köras som en egen process? Kika på HOWTO: Install and Run ASP.Net 2.0 Side-by-Side på http://blogs.msdn.com/david.wang/archive/2005/11/07/HOWTO_Install_and_Run_ASP_Net_20_Side_by_Side.aspx.different versions of ASP.NET
It is not possible to run two different versions of ASP.NET in the same IIS process. Please use the IIS Administration Tool to reconfigure your server to run the application in a separate process.
Det skulle ju vara möjligt att välja vilken version jag ville köra med i IIS:en?Sv: different versions of ASP.NET
- MSv:different versions of ASP.NET
Hur och var ändrar jag det? Sv: different versions of ASP.NET
, dvs du lägger siterna i olika Application Pools.
/Andreas