Hej! I ett projekt 1 på dator A fungerar inte viewstaten. I andra projekt på dator A fungerar viewstaten. PÅ dator B fungerar projekt 1 och viewstate bra. Källkoden är exakt densamma (använder Sourcesafe 2005). Har startat om dator A, men problemet kvarstod. Dock lyckades jag vid en kompilering på igång viewstaten, men snart därefter dog den igen. Om du visar källan ser du då viewstaten på dator A? Jepp, jag ser den dock är den för kort på dator A. Det är ca 7 fält (namn, företag, tel nummer, land osv) Nu funkar det!Viewstate döden
Någon som har en idé om vad detta kan bero på?Sv: Viewstate döden
På vilken dator ligger IIS?Sv:Viewstate döden
Viewstate Dator A: <input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="dDwtOTg5MjEzMDc3Ozs+M4X/Z4hGcJLkKsFSdg/kDgykzMI=" />
ViewState dator B:
name="__VIEWSTATE" value="dDwxNDMzNzkwNDM4O3Q8O2w8aTwxPjs+O2w8dDw7bDxpPDIyPjtpPDI2PjtpPDMwPjtpPD
M0PjtpPDM4PjtpPDQyPjtpPDQ2PjtpPDUwPjtpPDU0PjtpPDU4Pjs+O2w8dDxwPHA8bDxUZXh0Oz47b
DxMYXNzZTs+Pjs+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8RXJpa3Nzb247Pj47Pjs7Pjt0PHA8cDxsPF
RleHQ7PjtsPEluc2NlbmRlcjs+Pjs+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8MDg5MzQzMjQyMzs+Pjs+
Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8THVjb3JwOz4+Oz47Oz47dDxwPHA8bDxUZXh0Oz47bDxsYX
JzLmVyaWsuZXJpa3Nzb25AbHVjZXNjby5zZTs+Pjs+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8MTs+Pjs
+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8MDs+Pjs+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w84oKsIDQwM
Ds+Pjs+Ozs+O3Q8cDxwPGw8VGV4dDs+O2w8Oz4+Oz47Oz47Pj47Pj47PqiGTLTvcTAdiPxvoRQAAdR
0UmsO"
Båda maskinerna jag talar om har varsin IIS.Sv: Viewstate döden
Ändrade enableviewstate-propertyn till från true till false och sedan tillbaks till true igen. Märkligt!!!
Synd bara att det tog fem timmar av icke-fakturerbar tid att komma på lösningen.
Första raden iaspx-filen blev som följer efter att jag pillat fram och tillbaka på viewstatepropertyn:
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="PurchaseVerify.aspx.vb" Inherits="ClaudiaWebber.PurchaseVerify" enableViewState="True"%>
innan dess stod det inget om viewstate. På den andra datorn fungerar viewstate bra trots att det inte står med alls.