VS.net använder ju en bin-mapp när man kör projekt och webprogrammering, inga problem så långt. Men om jag nu vill använda te.x Dreamwiever eller något annat program som inte är vs.net, är det då bara att köra utan någon bin-mapp? Om du ska flytta sidan till ett annat program är det väl bara att starta ett nytt projekt i det programmet och importera över de filer som du vill ha på den webbsidan, eller? Från VS kommer det inte att fungera eftersom .dll-filen i bin-mappen styr en hel del i projektet och den filen uppdateras intei andra program. Nej Jaha då vet jag det, det tackar vi för. ja det kan du. Förstår vad du menar men jag har kört lite nu i Dreamviewer och det blir lite konstiga fel i mellanåt som inte uppkommer i vs. Jag märker mer och mer fördelar med Visual Studio .net. Det är massor som underlättar i kodskrivandet. Dock gör DW en sak som VS är dålig på. DW går inte in och ändrar i koden på något sätt, vilket är en klar fördel om man som jag skriver all kod själv.Inte använda Vs.net
Jag har nämligen använt VS.net länge utan att fundera på vad filerna i den mappen egentligen gör.
Sedan undrar jag lite om vilka filtyper jag MÅSTE ha med mig.Sv: Inte använda Vs.net
Sv:Inte använda Vs.net
Sv: Inte använda Vs.net
dll filerna i bin mappen är resultatet av projektet och används när sidan exekveras av IIS / alt andra webbservrar.
Om du tar upp projketet i dreamweaver för att göra tex layout så behöver du inte röra bin mappen, har du heller ingen codebehind så behöver du inte tänka på den. Om du däremot använder codebehind så måste du kompilera siten, antingen med vs eller med csc /vbc verktygen innan du driftsätter den.Sv:Inte använda Vs.net
Om jag nu ska göra ett projekt i DW så förmodar jag att jag behöver lite extra grejer med mig som till exempel en web.conf men behövs det något mer?
Sedan en fråga jag satt och funderade på igår, kan man efter att ha utvecklat en sajt i Visual Studio .net fortsätta på något sätt i tex DreamWiever utan att få problem?Sv: Inte använda Vs.net
Igen om du inte använder codebehind, eller inte göra några förändringar som påverkar codebehind, så kan du göra vad du vill med aspx filerna efter build.Sv:Inte använda Vs.net