Hej! Får felmeddelande att jag inte skapat objekt när jag ska hämta värde ur datagrid. Har du någon som är markerad då? Hm, du har en poäng där. Är ganska ny på detta... Lägg in en händelse Tex DataGrid_OnSelect()... (Om det finns en sådan event) och då kan du använda din kod. Såg något om att det fanns "SelectedIndex" vilket normalt är -1, d.v.s. ingen kolumn är markerad från start. Jag satte den till "0" och då är den tydligen markerad och då fungerade det någorlunda. Hej not set to an instance of an object
Så här
DataGrid2.DataSource = objReader
DataGrid2.DataBind()
lblOutput.Text = DataGrid2.SelectedItem.Cells(0).Text()
Antar att det beror på att Datagriden skapas när när hämtar info från objReader som är en OleDbDataReader, men vad är fel då?Sv: not set to an instance of an object
Annars kommer ju SelectedItem att vara Nothing.Sv:not set to an instance of an object
Vad jag vill göra är att ta värdena från datagrids kolumner och lägga varje i en variabel. Hur gör man det?Sv: not set to an instance of an object
Sv:not set to an instance of an object
Jag föredrar också C# eller Java men går en ASP.NET kurs och där används Visual Basic.Net.Sv: not set to an instance of an object
Kan du inte läsa ut den data du vill ha i variabeln ur ett DataSet istället för en Reader?
Då behöver du bara stega igenom alla rader och fält.
//sara