Hej! Något i denna stilen kanske? http://www.syncfusion.com/Products/features.aspx?t=190 Tackar sa mycket. Jag använder den ja. Fungerar bra, jag har haft ganska stora krav på vad jag vill kunna göra och än så har jag inte stött på något man inte kan göra med Essential Grid. Det som kan vara lite bökigt är att det inte är helt självklart hur man gör lite mer avancerade saker. Men det finns mycket exempel på deras hemsida och hittar man inget där är det bara att maila supporten, dom är riktigt grymma. Svarar nästa alltid samma dag och har lösningar på alla problem. Hej igen!Datagrid med flera liner per rad
Jag skulle vilja ha en datagrid som kan visa flera "sub-rader" för varje rad i det bakomliggande datasetet.
Egentligen rör det sig kanske om celler.
Det jag vill är att varje rad i datasetet ska i varje kolunm ha 3 rader, typ föregående, nuvarande och förväntat värde.
Typ:
------------------------------
1 5
2 4
3 8
2 3
3 7
4 3
några förslag?
OBS! det är v2.0 jag jobbar iSv: Datagrid med flera liner per rad
/JohanSv:Datagrid med flera liner per rad
Den var ju klockren ju. Kostade en del dock, far se om jag kan fa igenom det pa foretaget.
Har du (eller nan annan) anvant den gridden? erfarenheter? ar den bra?
Vore det klurigt att skapa liknande funktionalitet for ms grid som ingar i frameworket?
Sitter o labbar lite med expression column for att bygga ihop flera datacolumner till en med newlines emellan utan framgang.
Tar garna emot tips o trix.
tack igen..Sv: Datagrid med flera liner per rad
En annan sak som inte är så bra är att den har en del buggar. Oftast inget allvarligt, men ändå irriterande. De problemen som uppstått pga buggar har jag oftast kommit runt med hjälp från supporten, men det ska ju inte behöva vara så. Nu har jag inte uppdaterat på snart ett år så dom kanske har bättrat sig på den punkten, det har varit mycket kritik om det på deras diskussionsforum.
/JohanSv:Datagrid med flera liner per rad
Tror jag skippar att kopa den gridden i alla fall.
Den verkar inte ha nat bra stod fcor typade dataset vilket kanns lite dumt.
Det enda jag behover ar att kunna visa flera rader i en cell i min datagridview vilket jag klarar genom att satta wordwrap = true pa kolumnen. Jag vill ha expression-columns med expression som bygger upp en strang a diverse falt separerade med newline.
Kruxet ar att petar jag in ett \n sa hamnar det som text i gridden o inte som ett newline.
Nagra ideer?