Hej, Du får konfigurera iis; om du vill ha en annan filändelse så får du se till att i iis mappa om den filändelsen. Ta egenskaper på din applikation, sedan isapi-inställningar. Lägg till lite filändelser där och mappa till asp.net-dllen. Kolla på t.ex. .aspx-saken och se hur den är inställd. Hej, tyvärr kommer jag inte åt iis:en eftersom applikationen ligger på ett webbhotell :(url rewriting, custom url
Jag sitter och fibblar med url rewriting och har väl mer eller mindre kommit fram till att det är ett jävla meck. Jag har fått till en enkel rewriter som skickar t.ex. /fakeurl.aspx till /index.aspx?id=12345 med hjälp av denna artikel http://www.15seconds.com/issue/030522.htm.
Men jag vill ha bort aspx-ändelsen och ersätta den med .html eller allra helst, ta bort filändelsen helt.
Jag har läst ett x antal artiklar, men ingen av dessa har tillämpat ovanstående.
Tacksam för tips.
//EmilSv: url rewriting, custom url
Om du vill skippa filändelser så behöver du iis 6, då gör du nästan samma sak fast du lägger till den som wildcard istället.Sv:url rewriting, custom url
Men om det är enda chansen så får jag väl tigga och be dem :)