Jag förvaltar en gammal VB6-applikation som har som syfte att logga in på en mailbox, läsa mail ett i taget och efter ett antal regler processa mailen och skapa en textfil av dessa och som sedan läses in i ett annat system. Det finns inget inbyggt stöd för att läsa mail, inte via POP3 iaf. Antingen kan du fortsätta att använda CDO eller leta reda på någon POP3-implementation i .NET t.ex, finns ganska många av varierande kvalité om man googlar lite. Är det fortfarande CDO 1.2.1 som gäller eller finns det ngn senare version?CDO i .Net? Läsa mail, hur gör man?
Nu har det kommit en del nya krav samtidigt som det börjar bli dags att göra sig av med VB6-applikationerna på företaget, därför hade jag tänkt att skriva en ny version m h a C#/.Net.
I den gamla versionen använde jag mig att Microsoft Collaboration Data Objects (CDO) för att logga på en mailprofil och komma åt mailen. Vad är det som gäller i .Net-världen, finns CDO fortfarande eller är detta ngt som ingår i ramverket? Ngn som gjort ngt liknande eller har tips på ngn bok eller artikel som tar upp detta?Sv: CDO i .Net? Läsa mail, hur gör man?
/JohanSv:CDO i .Net? Läsa mail, hur gör man?