Hej,Visa sökresultat på annan sida
Dålig rubrik kanske, men kom inte på något bättre...
Jo, på startsidan på min site kan söka genom att välja alternativ i två dropdowns.
Sen har jag en "riktig" söksida där dessa två dropdowns finns plus lite mer detaljerad sökning.
Denna sida har två paneler som ligger bredvid varandra, ena sidan visas sökresultatet och på den andra sidan anger man sökkriteria.
Själva söksidan fungerar bra, jag har skrivit funktionalitet som visar resultast.
Men om man från START-sidan klickar på submit-knappen, redirectas jag till söksidan. Kan jag där trigga så att samma kod körs som för den sökningen?
Lite dåligt förklarat, men det handlar alltså om en snabbsökning på startsidan och en mer avancerad sökning på en egen sida. Hur kan jag göra detta smidigast? Kan jag trigga submit-knappen på acancerad-sidan från startsidan på något sätt...?
Jag har iof löst det, men på ganska fult sätt antar jag. Söker man från startsidan skickar jag med en querystring med sökvärdena och sen med lite if-satser görs sökningen.
Det borde väl finnas bättre sätt?
Detta borde väl vara et väldigt vanligt scenario? Tex sökningen längst upp på Pellesoft är ju ungerfär på det sättet.
Någon som fattar min luddiga beskrivning....?
/Jocke